Reklamační řád
Tento reklamační řád se vztahuje na prodej zboží od JANÍK Servis – Tomáš Janík, IČ: 87708370, DIČ: CZ8905054664 se sídlem Čajkova č.p. 187, 696 06 Vacenovice. (dále jako „Prodávající“).
1) Záruka za jakost
- 1.1 Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal:
- 1.1.1. Má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, pak takové, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prodávajícího nebo výrobce.
- 1.1.2. Se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
- 1.1.3. Je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.
- 1.1.4. Vyhovuje věc požadavkům právních předpisů.
- 1.2. Kupující je povinen při osobním převzetí od prodávajícího zkontrolovat přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
- 1.3. Kupující je povinen při převzetí od přepravce řádně zkontrolovat stav přebíraného zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
2) Způsob uplatnění reklamace
- 2.1 Práva kupujícího z vadného plnění (dále jako „reklamace“) musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem.
- 2.2 Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, a to přímo v jeho provozovně nebo doručovacím způsobem.
- 2.3 Prodávající je povinen, být u přijetí reklamace po celou provozní dobu.
- 2.4 Kupující má právo uplatnit reklamaci u osoby, která je k tomu určena v záručním listě, nebo příslušném daňovém dokladu
- 2.5 Kupující je povinen při reklamaci doložit datum koupě daného zboží, a to zejména předložením příslušného daňového a nebo záručního listu, popřípadě jiným věrohodným způsobem.
- 2.6 Kupující nemá právo uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny daného zboží.
3) Lhůty pro uplatnění a vyřízení reklamace
- 3.1 Poskytl-li prodávající nad rámec povinností (zejména zákonné lhůty) záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud záruční list nebo smlouva nestanoví jinak.
- 3.2 Lhůta pro uplatnění reklamace začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, který je uveden v daňovém dokladu nebo na záručním listě či jiném takovém dokumentu.
- 3.3 Záruční lhůta pro kupujícího činí pro nové zboží 24 až 120 měsíců, dle druhu zboží a délky záruční lhůty uvedené u něj prodávajícím.
- 3.4 Prodávající poskytuje záruku kupujícímu, který není spotřebitelem (tj. pro podnikatele), v případě, si to obě strany písemně ujednali.
- 3.5 U spotřebního zboží je kupující oprávněn uplatnit právo z vad pouze do data vyznačeného na obalu či u popisku zboží, je-li tato lhůta kratší než lhůta uvedená v odst. 3.3 tohoto reklamačního řádu.
- 3.6 Kupující je povinen reklamovat zboží bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že je na zboží vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoli o vadě ví.
- 3.7 Reklamuje-li kupující zboží oprávněně, neběží lhůta pro reklamaci po dobu, po kterou je zboží v opravě, a kupující jej nemůže užívat.
- 3.8 Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 7 dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum a místo uplatnění reklamace, charakteristika vytýkané vady, požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jim zvolený způsob řešení není možné vůbec nebo včas uskutečnit.
- 3.9 Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace.
- 3.10 V případě vyřešení reklamace výměnou zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného zboží.
4) Výjimky z odpovědnosti za vady
- 4.1 Prodávající neodpovídá za vady zboží v následujících případech:
- 4.1.1 Je-li vada na zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny.
- 4.1.2 Je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením zboží
- 4.1.3 Vada na zboží vznikla opotřebením způsobem obvyklým užívání nebo vyplývá-li to z povahy věci.
- 4.1.4 Jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží v době převzetí zboží kupujícím.
- 4.1.5 Mechanické poškození zboží.
- 4.1.6 Vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží.
- 4.1.7 Provedení nekvalifikovaného zásahu či změna parametrů.
- 4.1.8 Používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je prodejce nebo výrobcem určeno.
- 4.1.9 Poškození v důsledku vyšší moci.
5) Závěrečná ustanovení
- 5.1 Ve vztahu ke splnění povinnosti dle §14 zákona č. 634/1992 Sb. Prodávající informuje kupujícího o možnosti využít pro případné mimosoudní řešení spotřebitelských sporů Českou obchodní inspekci (www.coi.cz) , jež je notifikovaným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů vedeným na seznamu Evropské komise.
6) Účinnost
- Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 3.11.2020.